KliK® – program primjene zvuka zvučnih zdjela u radu s djecom

Budući da živimo u vremenima različitih promjena i društvenih i obiteljskih struktura izrazito je važno pružiti svojoj djeci osjećaj sigurnosti kako bismo mogli, prvenstveno imati vlastito samopouzdanje, pouzdati se u svoje sposobnosti kao i u ljude iz svog okruženja.

Američki vizionar i istraživač -skrivene strane Prirode, Edgar Cayce, jednom prilikom izjavio je da je zvukoterapija medicina budućnosti. Pogledamo li situaciju danas nakon desetak godina od ove izjave, zvuk kao terapeutsko sredstvo dobiva sve više pažnje i mjesta u službenoj medicini.

Zvuk koji izaziva pozornost

Istraživanje psihijatrice Liliane Sacarin iz 2013. dokazalo je utjecaj zvuka na napredak u stabilizaciji moždane fiziologije kod djece s poremećajem pozornosti. Dr. Sacarin koristila je audio-psiho-fonološku (APP) iliti Tomatis metodu, koja je nazvana po otorinolaringologu Alfredu Tomatisu koji je 1940-ih istraživao učinak zvuka na tijelo i psihu opernih pjevača, ali i ostalih ljudi koji su se bavili zanimanjima na kojima su bili stalno izloženi zvuku, poput zrakoplovnih mehaničara. Tomatis je pronalazio i nadomještao frekvencije koje njegovi pacijenti ne čuju te na taj način liječio probleme nevezane uz sluh, kao što su disleksija, shizofrenija, depresija i autizam.

KliK pedagogija podrazumijeva individualni pristup, zvučne masaže za djecu, kao i grupne radionice, kratke dječje meditacije, opuštanje, igru. Također, program razvija senzorne, kognitivne i emocionalne sposobnosti kod djece.

Zvučna masaža za djecu

Da bismo mogli razumjeli svijet, prvo ga moramo moći iskusiti svim svojim osjetilima, što je i suština naše ljudskosti.

Naime, djeca sve više uče putem upotrebe zaslona s televizora, računala, iPad-a i slično, holistička iskustva postala su rijetka, ali ta su holistička iskustva osnova zdravog djetinjstva.

Svestrana osjetilna iskustva potrebna su djeci kako bi uvježbala sposobnost obrade mozga. Zvučnim zdjelicama moguće je dodirnuti i stimulirati sva osjetila. Zadatak KLIK pedagogije je zaobići probleme i pokušati pomoći s druge, zdrave/zdravije strane.

  KLIK – pomaže djeci da dožive osjetila na ljepši način i sretno rastu

Pod pritiskom i u stanju napetosti dijete ne može učiti, a to znači niti zdravo se razvijati. Primjena KLIK pedagogije značajno i dokazano doprinosi razvoju djece. Djeca ponovo pronalaze mir, osjećaju i doživljavaju sami sebe.

Fizičke vibracije zvučnih zdjela izazivaju vibro-taktilne podražaje koji se koriste za specifično stimuliranje i unapređivanje opažanja. Osim toga, harmonični zvukovi stvaraju auditivne podražaje koji istovremeno opuštaju i smanjuju stres. Sve to stvara uvjete za koncentraciju i pozornost koji pogoduju uspješnom usvajanju i primjeni sadržaja učenja.

Zvuk zvučnih zdjela omogućuje holistički pristup na svim razinama i potiče sva osjetila. Zlatnog su sjaja, a kada se dodirnu prstima ili ozvuče palicom, nastaje cijelo bogatstvo različitih zvukova. Zvuk stvara akustični i vibro-taktilni podražaj,  odnosno potiče i slušnu i somatosenzomotoričku percepciju. Zvuk privlači pažnju i djeluje umirujuće na emocije.

Pristupom kroz stvaralačke igre, priče, radionice i zvučna putovanja moguće je ojačati unutarnje snage djeteta. Ova jako ugodna pedagogija poduprijeti će djecu u razvoju umijeća komunikacije i vještine rješavanja sukoba. U povezanosti s djelovanjem rezonancije koju stvara zvuk zvučnih zdjela, djeca uče komunikaciju zvukom prilagođenu govoru djece.

Fokus na JAČANJE ZDRAVLJA – ne samo na UKLANJANJE PROBLEMA/ DEFICITA

Cilj zvučno-pedagoške komunikacije s djecom nije liječiti bolest, nego poticati i jačati zdravlje.

Kombinacija zvuka i govora udaljava fokus od problema i rješava ga i tako motivira djecu da traže rješenja za svoje probleme ili teške situacije. Također, pomaže djeci da brže prepoznaju i ojačaju svoje pojedinačne resurse, ali i iz svakidašnjeg okruženja.

Naučene zvučne metode primjene zvuka podržavaju ovaj proces i pri tome pružaju priliku za neverbalnu i verbalnu komunikaciju i vještinu izražavanja. Metode također omogućuju, kroz igru, i pomoć u prevladavanju kulturnih ili intelektualnih razlika i pridonose širenju socijalnih sposobnosti.

CILJEVI:
  • vježbati osjetila; glavna osnova za komunikaciju i učenje
  • unaprijediti grubu i finu motoriku
  • motivirati djecu, jačati koncentraciju i izdržljivost
  • poticati maštu i kreativnost kao važan temelj za razvoj vještine rješavanja zadataka
  • jačati socijalne i komunikacijske vještine djece

Prijavi se!