Postoji više od 600 citiranih definicija odnosa s javnošću. Jedna od najčešćih je; “disciplina komuniciranja s različitim javnostima, kroz odabrane kanale koji pomažu u međusobnom razumijevanju i uvažavanju. Cilj im je uspostaviti ravnotežu između prenositelja i primatelja poruke kako bi se postiglo međusobno uvažavanje pri izgradnji čvrstih odnosa“.
Ili jedna šaljiva, koju je objavio Patrick Jackson:
„Kad je Adam sreo Evu, dogodio se odnos. Iza toga je uslijedio nesporazum. I u svakom društvu, bez obzira kako malo ili primitivno bilo pojavljuju se problemi u komunikaciji koji se moraju riješiti. Time se bavi PR: izgrađuje i poboljšava međuljudske odnose“.
Ljudski odnosi i međusobne veze su u suvremenom životu sasvim prirodne i neophodne. Ta ovisnost je stvorila potrebu za novom disciplinom i filozofijom koja se naziva Odnosi s javnošću.
Ključne funkcije u odnosima s javnošću:
- Uspostavljaju i održavaju dugoročne odnose s javnošću.
- Funkcija menadžmenta.
- Jednom su nogom u organizaciji, a drugom izvan nje.
- Usmjeravaju odluke uprave, predlažu nove trendove.
- Stvaraju pozitivno okruženje.
Neke od mnogobrojnih vrsta odnosa s javnošću:
- Odnosi s medijima
- Odnosi s tržištem
- Odnosi sa stručnom javnošću
- Odnosi s poslovnom javnošću (Business to business)
- Odnosi s javnim institucijama
- Lobiranje
- Interno komuniciranje
- Krizno komuniciranje i upravljanje opasnostima
- Savjetovanje u OSJ
- Upravljanje temama
- Event management
Dobar PR-a stručnjak mora posjedovati; dobar smisao za humor, pozitivnost i optimističnost, laku komunikaciju s ljudima, sposobnost nošenja s rokovim i hitnošću, energičnost. Razumijevanje odnosa među slojevima unutar organizacija. Strateško razmišljanje. Pismenost. Analitičke sposobnosti. Kreativnost. Instinkt. Sposobnost uvjeravanja.
VAŽNOST ODNOSA S JAVNOŠĆU
Suvremena djelatnost odnosa s javnostima postoji pola stoljeća i danas se poslovanje ne može zamisliti bez izgrađenih odnosa s javnošću. Uspjeh nekog poduzeća ne ovisi samo o kvaliteti njegovih proizvoda i usluga nego se dobrim dijelom zasniva i na odnosima s javnošću. Ukoliko se želimo nametnuti tržištu, da nas ono prepozna i prizna, želimo li osvojiti svoje kupce, sklopiti nove poslovne aranžmane, neizbježno treba posegnuti za odnosima s javnošću.
KOMUNIKACIJA je sporazumijevanje, a komunikacijska profesija je izrazito kreativna. Sve počinje s komuniciranjem jer komunikacije predstavljaju jedan od najvažnijih procesa u poslovnom svijetu, svijetu zabave, neprofitnim organizacijama, međunarodnim odnosima, politici ali i u svakidašnjem životu.
Zašto je važno znati DOBRO KOMUNICIRATI?
Komunikacija predstavlja sredstvo kojim uspostavljamo i mijenjamo odnose, stoga je sposobnost uspješne komunikacije jedna od najvažnijih životnih vještina. Dobra komunikacija je ona koja je učinkovita; ostvaruje ciljeve osoba koje komuniciraju.
Dobrom ćemo komunikacijom uspješno prenijeti informaciju, iskazati mišljenja i osjećaje, primiti mišljenje i odgovor drugih, uspješno ćemo poučiti i naučiti, utjecati na druge, uvjeriti i nagovoriti, ostaviti dojam, izgraditi odnos i povjerenje, razriješiti konflikte i postići dogovor…
„U odnosima sa drugim ljudima ne ponašaj se tako da ti prijatelji postanu neprijatelji, već da ti neprijatelji postanu prijatelji“. Pitagora
Pitagora je dao savjet za PR, a vama je dostupan PR expert, Coach (ICI) i NLP praktičar KaGita akademije.
Učimo zajedno dobro komunicirati i zajedno PRofitirati.
OBRATITE nam se!
KaGita akademija uvijek komunicira sa svojom javnošću, RADO!